Milyoner ( Slumdog Millionaire)

 

Milyoner: Asıl ismi Slumdog Millionaire'dir. 2008 yılı ABD-İngiltere ortak yapımı, dram,gerilim ve romantik  türü bir filmdir. Başrolleri Dev Patel, Freida Pinto, Ayush Mahesh Khedekar, Anil Kapoor, Irfan Khan paylaşmaktadır. Senaryo Simon Beaufoy aittir. Yönetmenler ise Danny Boyle, Loveleen Tandan'dir.

 

 

 

 

 





Jamal Malik Mumbai'nin gecekondu mahallelerinden birinde yaşayan 18 yaşında bir yetimdir. Hindistan'da katıldığı bir bilgi yarışmasında 20 milyon rupe kazanmasına sadece bir adım kalmıştır.







Şovun o gecelik bitmesinin ardından Jamal, eğitimsiz olan birinin bu kadar büyük başarıyı ancak hile yoluyla gösterebileceğinden şüphelenilip tutuklanır. Ama yarışmadaki her sorunun cevabıyla o gece Jamal'ın inanılması zor gerçek hikayesi ortaya çıkacaktır. Fakat sadece bir soru gizemini korur...


 

benim yorumum:

Film kast sistemini ve Hindistanda milyarlarca insanın arasında ki fakirleri öyle iyi anlatıyor ki.Yanından geçtiğiniz iki kardeşin böylesine derin bir hayatı olduğunu bilemezdik elbette.Film de bütün olaylar yarışmanın her bir sorusu etrafında anlatılıyor.Yarışmalarda ne doktorlar mühendisler soruları bilemezken Jamal yani onların deyimiyle kenar mahalle iti soruların cevabını biliyor.Ki demekte o kadar haksız da değiller çünkü Jamal sadık ve bir köpek gibi koku aldığı şeyden uzaklaşmıyor, Latifayı bulmak için yıllarca uğraştı ve çok büyük saygı duyuyorum.
Belki bütün soruların cevabını yaşamıştı ama son sorunun cevabını çocukluğundan beri bilmiyordu.En başından beri kader ile soruyu doğru cevaplar.Ben kadere inanıyorum bu yüzden beni daha çok etkiledi sanırım.İnsan böyle mi doğar, yoksa böyle mi olur sorusunun cevabı benim için filmi izledikten günler sonra bile cevapsız.Filmde ki ailesiz küçük çocukları şarkı söyletip ünlü yapıcaz diye yanlarına alıp kör yapıp dilendirmeleri benim bile canımı acıtmıştı.Film ayrıca Oscar'da en iyi film ve en iyi film müzikleri ödülünü de aldı. Bu filmi bu zamana kadar nasıl oldu da izlemedim diye kızıyorum kendime. Kesinlikle izlenmesi gereken güzel bir film...

 kaynak: http://www.eniyi250film.com/tr/imdb-250/milyoner.html


 

Yorumlar

Popüler Yayınlar